niedziela, 25 czerwca 2017

Kilka pomysłów na wegetariańskie kanapki na lato

Choć pogoda nie codziennie na to wskazuje, od kilku dni mamy kalendarzowe lato. Ta pora roku kojarzy mi się m.in z kolorowymi, pełnymi warzyw kanapkami - mało co potrafi wnieść w nie tyle smaku i wartości wizualnych co świeże warzywka. Na bazarkach nie brakuje rzodkiewek, sałaty czy pomidorów, wiele aromatu dodaje też szczypiorek, po który w każdą niedzielę idę do ogródka. Wszystkie warzywa pysznie komponują się z awokado, hummusem i innymi roślinnymi pastami - latem niewiele trzeba, żeby stworzyć smaczne kanapki. Wykorzystać można także sezonowe owoce - truskawki na przykład godnie zastępują banana, łącząc się z masłem orzechowym ;)


Dwie kanapki widoczne na powyższym zdjęciu składały się z hummususałatypomidora szczypiorku, a trzecia to pyszne połączenie masła orzechowegotruskawek i kruszonych ziaren kakao. Do kanapek wypiłam kakao z mlekiem kokosowym i syropem daktylowym. 


Na chlebie żytnim po lewej stronie talerza widać awokado, rzodkiewkę, pomidora, szczypiorek i nasiona słonecznika. Druga, mniej letnia kanapka, składała się z masła, miodu, zmielonego siemienia lnianego złocistego, suszonej figi i pistacji. A w kubku ponownie znalazło się kakao, tym razem z mlekiem kokosowo - ryżowym i cukrem kokosowym.


I na koniec moje dzisiejsze kanapki - jedna z wegetariańskim pasztetem soczewicowo - marchewkowym, ogórkiem i szczypiorkiem, a druga z hummusem, tahini, pomidorem, szczypiorkiem i orzechami laskowymi. Dalej widać pomidora, a do tego zjadłam rodzynki w surowej czekoladzie, kawałek ciemnej czekolady, truskawki i wypiłam kakao z mlekiem kokosowym i syropem kokosowym - większą część śniadania zobaczycie na moim instagramie ;)

A Wy co dobrego dzisiaj jedliście na śniadanie ?

38 komentarzy:

  1. bardzo lubię Twoje kanapki, inspirujesz mnie. Jutro do pracy wezmę kanapki z masłem orzechowym i truskawkami :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Każda kompozycja zachwyca! Pełnia kolorów - czuć lato :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają bardzo apetycznie i lekko :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawe podejście do kanapek :). Ja na śniadania zwykle kanapeczki bardziej tradycyjne robię

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszne propozycje!Ja dzisiaj sałatkę bulgur z papryka i mięta,ta wegańska z Lidla z yhsinia tureckiego a do tego pieczony kalafior,cukinia i dynia :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Oczywiście że razowiec z masłem orzechowym - mix 3 orzechów :) do standardowego zestawu z twarogiem jabłkami i inkokakao ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko brzmi pysznie, chyba do kolacji zjem razowca z masłem orzechowym, też mam akurat ten mix 3 orzechów napoczęty :D

      Usuń
  7. Uwielbiam latem połączenie świeżych truskawek i masła orzechowego na kanapkach <3 Do tego surówka z marchewki i jabłka, ach :D No i bogactwo warzyw to coś, co lubię. A'propos hummusu, to właśnie dzisiaj będę robić własny, bo już daaawno nie jadłam :)

    A jeszcze pytanko - dlaczego obierasz rzodkiewki? :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też muszę w końcu zrobić swój hummus, jakoś do tego lidlowskiego się przyzwyczaiłam :D

      W sumie to nie wiem... Może po to, żeby narządom było lżej trawić, a trochę zanieczyszczeń przy okazji wyeliminuję - jakoś nie ufam skórkom (z pomidorów czy ogórków też zdejmuję) :D

      Usuń
    2. Ja z pomidorów teraz rzadko, ale ogórka też zawsze obieram :D A z rzodkiewki nigdy jakoś.

      Usuń
    3. Ja pomidorki jedynie koktajlowe jem ze skórką, tak to obieram od wielu lat ;)

      Usuń
  8. Pyszne kanapeczki :) Aż ślinka lecia :)

    OdpowiedzUsuń
  9. A właśnie w Krakowie w weekend pogoda pokazała najprawdziwsze lato! Aż miało się dość słońca :p A kanapeczki apetyczne wszystkie *.* Najbardziej to bym porwała tą z truskawkami i masłem orzechowym oraz z awokado i rzodkiewką (ostatnio cały czas to połączenie wykorzystuję :D)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nigdy nie mam dość słońca :D
      Wszystkie polecam, ale awokado + rzodkiewka (i szczypiorek) to jeden z moich obecnych smaków lata ;)

      Usuń
  10. Dwie ostatnie kanapeczki najbardziej przypadły mi do gustu. Ja dziś wyjątkowo bez śniadania, bo z rana pobiegłam na czczo na trening.

    OdpowiedzUsuń
  11. Oj tak, lato to okres w którym ciągle mam ochotę na rożne kolorowe kanapki z mnóstwem warzyw :) Dziś jadłam bardzo podobne jak te na pierwszym zdjęciu, tylko zamiast hummusu u mnie było masła z awokado :) A taką z truskawkami i masłem orzechowym również uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale pysznie wyglądają, oj głodna się zrobiłam :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Masło orzechowe, truskawki i ziarna kakao na kanapce? Takie miksy tylko u Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie miałam okazji jeszcze testować takich pyszności.
    Bardzo fajne kanapkowe propozycje.
    Gdzieś już widziałam kanapusię z truskawkami - super sprawa ;)
    Smak - na pewno obłędny :)
    Pozdrowionka :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Z pomidorem i szczypiorkiem od kilku dni się nie rozstaje :D U mnie dzisiaj na śniadanie był twarożek, z wcześniej wspomnianym szczypiorkiem, duuuużo szczypiorku :D :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To chyba jedno z najlepszych połączen lata :)
      Rzadko jem twaróg, a jak już to na słodko ;)

      Usuń
  16. Ten wpis zdecydowanie idzie do zakładek, kanapkę z masłem orzechowym i truskawkami jeszcze dziś wypróbuję :D

    OdpowiedzUsuń
  17. To są kanapki z cyklu "bierzesz wszystko albo nic" bo nie możliwe jest zdecydować się na jakiś zestaw :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja dziś wyjątkowo zjem na śniadanie płatki z mlekiem.

    Na moich kolacyjnych kanapeczkach pojawiły się już sałata, ogórek długi, ogórek gruntowy, pomidor malinowy i pomidorek koktajlowy. Zawsze to odmiana po całej zimie ogórków konserwowych. Choć wczoraj znów zjadłam konserwowe (tęsknię :P).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja dziś wyjątkowo owsiankę (czyli poniekąd też płatki z mlekiem :D)
      Czyli kolacje masz przynajmniej bardziej sezonowe :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Zobacz także

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...