piątek, 30 września 2016

Wegański jadłospis 87

Aura robi się coraz bardziej jesienna i w obecnym tygodniu, w zależności od dnia, czułam jesień, zimę, a od wczoraj wiosnę, która mogłaby zostać na dłużej. Staram się doceniać uroki niedawno rozpoczętej pory roku i całkiem nieźle mi to idzie gdy jest względnie ciepło, a gdy muszę wychodzić z domu na prawie mróz, to jestem nieszczęśliwa. Dobrze, że chociaż weekend zapowiada się przyjemnie :)

W dzisiejszym fotomenu nie zabrakło darów jesieni - w śniadaniu w roli głównej wystąpiła dynia, nadając wiele smaku wegańskiemu omletowi. Na pomysł na omleta wpadłam wczoraj, analizując śniadania z ostatnich jadłospisów i chcąc zapobiec nudzie - pieczona owsianka kolejny raz średnio by pasowała na bloga. Potem jadłam już tylko zgromadzone przez tydzień pozostałości, i choć momentami poszczególne części posiłków mogą się wydawać "od pataja" (moja mama tak określa coś, co do siebie nie pasuje :)) to wszystko smakowało świetnie :)


ŚNIADANIE (720kcal)
  • owsiany omlet dyniowy (zrobiony z 4 łyżek zmielonych płatków owsianych, łyżki mąki migdałowej, łyżeczki oleju kokosowego, łyżeczki zmielonego siemienia lnianego, łyżeczki cukru kokosowego, mleka sojowego, kawałka startej na tarce dyni i łyżki dyniowego pure) z czekoladą 85%, masłem z nerkowców, orzechami (malutkim brazylijskim i lakowymi), domowym dżemem porzeczkowym i malinami, jabłko, gruszka, a do tego suszona figa, która nie załapała się na zdjęcie
  • surowe kakao z mlekiem sojowym i łyżeczką syropu kokosowego

czwartek, 29 września 2016

Wafelek bezglutenowy Schar Noccioli - recenzja

Diety bezglutenowe w ostatnich latach stały się bardzo modne, nic więc dziwnego, że powstaje coraz więcej odpowiadających im słodyczy. Wiele z nich, choć spoczywa na działach ze zdrową żywnością, nie ma nic wspólnego ze zdrowiem - w końcu pozbawienie produktu glutenu nie uczyni go wartościowym, tym bardziej że pustkę trzeba czymś wypełnić, a najłatwiej użyć emulgatorów i innych ulepszaczy. Jednak dla osób ze schorzeniami glutenozależnymi takie przysmaki mogą być ratunkiem w przypadku cukrowego głodu i jedzone sporadycznie na pewno nie zaszkodzą. Ja, jako świadomy konsument, nie muszący eliminować z diety glutenu, wybierając te przysmaki na eko dziale nie liczyłam na porcję zdrowia i energii, ale na nowy i ciekawy smak - w końcu wafelek z kremem z orzechów laskowych brzmi pysznie ;)


Podłużny kartonik skrywał w sobie 3 prostokątne, liczące 21g wafelki - niewielka gramatura wskazywała na ich fit charakter, a napis gluten free na pierwiastek zdrowia. Po zdjęciu błyszczącego papierka moim oczom ukazał się nie za duży przekładaniec - dwa solidnie wyglądające wafle otaczały dość grubą warstwę ciemnobrązowego kremu, który gdyby mógł, to by ze środka wyszedł... 

wtorek, 27 września 2016

Wegańskie placki owsiane dyniowo - jabłkowe

Jesień w ostatnich dniach daje się poznać ze znacznie przyjemniejszej strony i właśnie z taką słoneczną porą kojarzy mi się dynia. Pierwszy raz kupiłam to warzywo w Halloween tylko po to, żeby stworzyć dyniowego stwora, a dopiero kilka lat później dojrzałam do spróbowania pomarańczowego miąższu, przygotowując dyniowy chlebek. Podoba mi się uniwersalność dyni - nadaje się do zup, dań obiadowych, ciast, a także placków, na które przepis znajdziecie poniżej.

Połączyłam dynię z równie jesienną antonówką i te dwa dary sezonu nadały owsianym plackom mnóstwo smaku. Ich bazą, poza płatkami owsianymi stała się mąka migdałowa, a na aromat wpłynął także dodatek oleju kokosowego. Dopełnieniem stała się ciemna czekolada, doskonale komponująca się z lekko słodkim, mięciutkim, a przy tym zwartym wnętrzem. Placki świetnie nadają się także do lunch box'a, bo na zimno smakują równie dobrze, a przy tym są zdrowe, wegańskie i bogate w beta karoten ;)


niedziela, 25 września 2016

Niedzielne śniadanie i LBA

Dziś postanowiłam odpowiedzieć wreszcie na zaległe nominacje do LBA, ale żeby notka nie była całkiem pozbawiona zdjęć, pokażę Wam moje dzisiejsze śniadanie. Nie jadłam, jak to zwykle w niedzielę bywa kanapek, ale upieczoną wczoraj owsiankę - z jabłkiem i dynią. Zarówno wypiek, jak i towarzyszące mu dodatki były pyszne i wszystko zobaczycie poniżej :)


Owsianka, poza płatkami, antonówką i dynią zawierała mleko sojowe i olej kokosowy, na dnie ukryłam 4 śliwki, a wierzch przyozdobiłam orzechami. Do owsianki zrobiłam kakao - surowe z mlekiem sojowym i syropem kokosowym, nie mogło zabraknąć także owoców - tym razem jabłek i winogron. A teraz przechodzę już do odpowiedzi na nominacje do Liebster Blog Award, jakie otrzymałam od 4 blogerek - sporo tego wyszło, więc to lektura raczej dla cierpliwych :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...