piątek, 12 stycznia 2018

Foodbook wegański #153


Dzisiaj nie miałam pomysłu na żadne z dań, więc o menu w dużej mierze zadecydowała zawartość lodówki. Czekała w niej chociażby upieczona owsianka z malinami, która odgrzana w mikrofalówce i wzbogacona w dodatki stała się smakowitym śniadaniem. Później miałam spory dylemat obiadowy, ale w końcu padło na kaszę gotowaną z warzywami. Ostatnio częściej jadam taką na kolację (jeśli nie jem kolacji w drodze do domu), bo staram się ograniczać surowiznę wieczorem, ale tym razem pozbierałam bytujące w lodówce warzywa i zrobiłam z nich smakowity jednogarnkowy obiad. Podwieczorek za to skomponowałam ze znalezisk szufladowych - faza na ciemną czekoladę i kakao mnie nie opuszcza. No i kolacja też jest trochę bez ładu i składu, ale takie właśnie lubię najbardziej. 


ŚNIADANIE (690 kcal)
  • owsianka pieczona zrobiona z 40 g płatków owsianych, łyżki mąki kokosowej, łyżeczki oleju kokosowego, małego banana, garści malin i połowy jabłka, z dodatkiem orzechów laskowych (10 g), łyżeczki manny kokosowej i suszonej moreli
  • sok jabłkowo wiśniowy (120 ml) + sok wyciśnięty połowy cytryny i 3/4 (ok. 3 g) łyżeczki witaminy C w proszku
  • herbata roiboos z granatem

OBIAD (545 kcal)
  • kasza jaglana (50 g) ugotowana z warzywami (małą cebulą, kawałkiem marchewki i pietruszki, garścią brukselek, mrożonymi brokułami, żółtą fasolką szparagową i garścią jarmużu), ciecierzycą, mleczkiem kokosowym (50 ml), łyżką koncentratu pomidorowego + 2 pekanki (do tego sól, pieprz, suszone liście kolendry, curry, czosnek)

PODWIECZOREK (590 kcal)
  • 2 duże mandarynki, wafelki owsiane cynamonowe (20 g), garść pistacji, 2 kostki surowej czekolady z acai, kostka ciemnej czekolady 78%, deser sojowy waniliowy Alpro
  • gorąca czekolada karmelowa (złożona z łyżeczki surowego kakao, łyżeczki proszku czekoladowego, wody, 100 ml "mleka" sojowego i niewielkiej ilości syropu kokosowego)

KOLACJA (600 kcal)
  • kapusta kiszona, starta marchewka + orzechy włoskie i pekanki, gruby plaster pasztetu z soczewicy i kaszy jaglanej, ugotowane i odgrzane w mikrofalówce ziemniaki (200 g) polane łyżeczką oleju lnianego i z kiełkami rzodkiewki, kromka chleba żytniego (50 g) - przed jedzeniem ją stostowałam i posmarowałam ok. łyżką masła orzechowego 100% (15 g) i polałam chlustem syropu kokosowego
  • herbata roiboos z granatem

RAZEM: 2425 kcal
BIAŁKO: 63,3 g
TŁUSZCZ: 91,5 g
WĘGLOWODANY: 350,3 g


WG. CRONOMETER.COM

28 komentarzy:

  1. ale pyszne śniadanko. Tak dawno nie jadłam owsianki pieczonej, muszę do niej wrócić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zazwyczaj piekę w niedzielę kilka i potem w tygodniu zabieram do pracy albo odgrzewam w domu :)

      Usuń
  2. Oj, muszę znowu zrobić pieczoną owsiankę. Dawno takiej nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda rewelacyjnie :) ostatnio coraz częściej korzystam z tego typu przepisów :) są świetne

    OdpowiedzUsuń
  4. zjadłabym sobie taką pieczoną owsiankę z malinkami:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudowne śniadanie ! Ja już drugi tydzień bez ciepłego obiadu :( mikrofalowka w pracy dokonala żywota wiec jem banana z jogurtem albo akurat idę w porze obiadowej do sądu i wciągam w zastepstwie raw barona buraczkowego...
    Tak takie pyszności to spełnienie moich ostatnio najaktualniejszych marzeń !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nigdy nie podgrzewałam w pracy obiadów i jadam je na zimno, ale zabieram zazwyczaj kasze i warzywa, taka mieszanka przypominająca trochę zupę by się tak dobrze nie sprawdziła.
      W takim razie życzę Ci, aby Twoje marzenie się spełniło :)

      Usuń
    2. Dzięki ale mikrofalówka trafiła do reklamacji ... co najmniej miesiąc za nim wróci :/

      Usuń
    3. To czeka Cię trudny miesiąc ;/

      Usuń
  6. Podoba mi się, że mamy tu dość zdrowych słodkości, lubię słodki smak i potrzebuje go codziennie do pełni szczęścia :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też lubię słodkie rzeczy, ale warzywne mieszanki ostatnio chyba nawet bardziej :)

      Usuń
  7. Wszystko jak najbardziej w moich klimatach :) Pyszności!

    OdpowiedzUsuń
  8. Kasza jaglana z warzywami wygląda smakowicie i ma ładny kolor :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kolor to w głównej mierze sprawka przyprawy curry ;)

      Usuń
  9. Zdecydowanie obiad wygrywa - wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jak uzyskujesz czekoladę karmelową bez karmelu? Ze względu na kokos powiedziałabym, że to raczej czekolada kokosowa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dodaję ten proszek - http://naturalnakuchnia.blogspot.com/2017/12/pizca-del-mundo-zambezi-czekolada-na.html ;)

      Usuń
  11. Też lubię dodać do ziemniaków olej lniany, mniamm. Obiad z kaszą jaglaną tez coś dla mnie 💜💛💚💙❤

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Według mnie olej lniany super wzbogaca smak ziemniaków, choć tak prawdę mówiąc, od jakiegoś czasu za ziemniakami nie przepadam i jem je bardzo rzadko.

      Usuń
  12. Ostatnio mam wielką ochotę na pieczoną owsiankę i najchętniej porwałabym tą Twoją :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam upieczoną chociażby na dzisiejsze śniadania, więc jak się pospieszysz, to zdążysz porwać :D

      Usuń
  13. Takie obiady jak Twój bardzo lubię :) Kasza jaglana w połączeniu z warzywami zawsze smakuje wyśmienicie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda - z tych prostych składników powstaje coś pysznego :)

      Usuń
  14. Aktualnie jestem na trochę niższej kaloryce, ale wszystkie posiłki wyglądają świetnie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci się podobają :)

      Usuń
  15. chlebek z masłem orzechowym i syropem kokosowym <3 Generalnie całość jak zwykle nam się podoba ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taka kanapka jest ostatnio chyba moją ulubioną ;)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Zobacz także

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...