piątek, 24 czerwca 2016

Wegański jadłospis 73

Wreszcie czuję lato i chociaż przesadnie gorąco mi nie jest, to uwielbiam takie ciepłe dni. W telewizji często słyszę, że dobrym sposobem na schłodzenie się jest jedzenie zimnych owoców, np. arbuza... Nie wyobrażam sobie, jak można zjeść owoc prosto z lodówki - na samą myśl mi zimno, a arbuza, jeśli akurat nocował w warunkach chłodniczych, wyjmuję kilka godzin przed planowaną konsumpcją :D Ale dziś się dogrzałam, gdyż korzystając z mocno świecącego słońca, obeszłam dużą część miasta na własnych nogach - akurat miałam dużo rzeczy do załatwienia, więc przy okazji wysyntetyzowałam sporo witaminy D. Kupiłam też mnóstwo pyszności, a zwłaszcza owoców - jak pewnie część z Was wie, na targu głupieję i nagle wszystko mi jest potrzebne. Tak więc jak chyba zawsze, dzisiejsze fotomenu jest bardzo kolorowe i sezonowe, a przy tym proste i pyszne ;) 

ŚNIADANIE (725kcal)
  • placki bananowe (zrobione z 30g płatków owsianych, 20g mąki topinamburowej, łyżeczki zmielonego siemienia lnianego złocistego, małego banana, łyżeczki wiórek kokosowych, łyżki rodzynekmleka kokosowego, łyżeczki oleju kokosowego) z dodatkiem łyżeczki tahini, namoczonych orzechów włoskich i migdałów, łyżeczki kruszonych surowych ziaren kakaowca + truskawki
  • inka z mlekiem kokosowym i łyżką syropu klonowego

A DO TEGO
  • miska truskawek (400g)

PRZEDOBIAD (240kcal)
  • truskawki (200g) i czereśnie (300g)

OBIAD (430kcal)
  • kasza jaglana (50g) ugotowana z natką pietruszki, gotowana fasolka szparagowa (250g), gotowany bób (100g) i 2 rzodkiewki z działki - wszystko to polałam łyżką oleju z pestek dyni i posypałam łyżeczką pestek słonecznika oraz natką pietruszki

PODWIECZOREK (550kcal)
  • jogurt sojowy naturalny (125g) z łyżeczką syropu klonowego i malinami (150ml)
  • czereśnie (300g) i kilka truskawek
  • trochę ponad pół paczki (ok 40g) fig w surowej czekoladzie (wiele paczek tych fig już zjadłam, ale pierwszy raz natrafiłam na takie duże :D)
  • chwilę później jadłam jeszcze 2 kawałki arbuza i trochę agrestu z krzaczka

KOLACJA (430kcal)
  • ugotowane i odgrzane w mikrofalówce ziemniaki (250g) z łyżeczką oleju z pestek dyni, surówka z marchewki i jabłka z łyżeczką pestek słonecznika, pomidor bez skórki ze szczypiorkiem, trochę bobu bez skórki
  • karob z mlekiem kokosowym i łyżeczką syropu klonowego

RAZEM: 2375kcal
BIAŁKO: 64,1g
WĘGLOWODANY: 446,2g
TŁUSZCZ: 66,8g

WG. CRONOMETER.COM

56 komentarzy:

  1. A ja z upałów umieram.. za gorąco :P Dzisiaj z kolei objadłam się malinami, poziomkami, czerwoną porzeczką i trochę truskawkami... pychotki :D Twój Jadłospis jak zwykle smaczny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czerwona porzeczka to nie mój smak, ale z niecierpliwością czekam na czarną :D

      Usuń
    2. Ja z kolei nie przepadam za czarną.. zjem tylko w domowym dżemie ;P

      Usuń
    3. A ja uwielbiam ten kwasek, no i kojarzy mi się z dzieciństwem :) Pamiętam jak kiedyś będą u babci na wsi poszłam z siostrą i kuzynką na długi spacer i jakaś niby nasza ciocia (którą widziałam pierwszy raz w życiu :P) podwiozła nas kombajnem na swoje pole porzeczek :)

      Usuń
    4. Ja z kolei pamiętam, że kiedyś u mnie na działce pod bramą rósł taki duży krzak czerwonej porzeczki... owoców miał do groma, że nie można było tego przejeść :) Nie raz i nie dwa widziałam jak dzieciaki stojąc pod bramą, wyjadały owoce z krzaczka :) Niestety tego krzaka już nie ma... nie wiem po co ale mama chciała go przesadzić i usechł :( teraz mamy dwa małe krzaczki ale to zawsze coś... ;)

      Usuń
    5. Lepsze to niż nic :) Czerwonej porzeczki jakoś nie kupuję, choć może wypadało by na przypomnienie smaku. Czarną mrożę i też kilka dżemów zrobię :)

      Usuń
  2. A ja właśnie wszystko z lodówki a jak kupię jabłka i są ciepłe a chcę je zaraz zjeść to wrzucam je do mikrofalowki :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja z lodówki jem jedynie sałatę :D

      Usuń
    2. Rany zamrażarki skąd się wzięło słowp mikrofalówka ?!

      Usuń
    3. A ja myślałam, że podgrzewasz je jakoś przed jedzeniem :D

      Usuń
    4. Nie no mój tablet uwielbia poprawiac błędy. .... o_O także z góry przepraszam za wszelkie byki i pomyłki :)

      Usuń
  3. To wszystko wyglada przepysznie!Ja tez lubi takie ciepło,ale uwiebiam jesc arbuza z lodówki,wtedy jest meg orzeźwiajacy! :D

    OdpowiedzUsuń
  4. I mam jeszcze pytanie-bo kupiłam ostatnio make jaglana,masz na nią jakiś sposob?Czy tylko mieszasz z innymi makami?Bo nie wiem,czy o tak nią samą zastępować poprostu inne maki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mieszam z innymi mąkami i dodaję do placków czy ciast. Nigdy nie robiłam niczego z samej tylko jaglanej...

      Usuń
  5. Mniam, mniam,, mniam <3
    P.s. Gratuluję 100 obserwatorów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dopiero teraz zwróciłam uwagę, że jest ich 100 :D Dziękuję :)

      Usuń
  6. Ja lubię upały, ale trochę mniejsze xd Ale cieszę się, że Tobie dobrze :D Jeny ile truskawek <3 Ja już z tydzień nie jadłam, muszę się jutro zaopatrzyć <3 Placki piękne :) I w ogóle tu tak sezonowo i pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi jest idealnie :D
      Dzisiaj truskawek nigdzie nie znalazłam, tylko rano jadłam miskę z wczoraj, ale za to czereśnie jem od rana :)

      Usuń
  7. Podoba mi się takie jedzonko ale z braku czasu raczej bym nie zmobilizował się

    OdpowiedzUsuń
  8. Śniadanie i obiad chyba najfajniejsze. :D
    Ja wręcz przeciwnie - nie znoszę takich gorących dni. I też się dzisiaj uchodziłam po mieście.

    OdpowiedzUsuń
  9. och to śniadanie, placki idealne:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja także na okrągło jem teraz truskawki i czereśnie. Mam swoją ulubioną Panią na mini - bazarku i od niej zawsze kupuję wszelakie smakołyki tego typu. Raj :) Czerwcu - trwaj. Jeśli kolacja natomiast składa się z młodych ziemniaczków - mam na nią ochotę :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kupuję od różnych osób - na taką wyjątkową jeszcze nie trafiłam :/

      Usuń
  11. Pięknie korzystasz z sezonu :) Zjadłabym wszyyystko tutaj! I mi jakoś przeszła faza na fasolkę szparagową w tym roku.

    OdpowiedzUsuń
  12. Najbardziej cieszy mnie sezon na fasolkę szparagową, którą kocham miłością największą. <3

    OdpowiedzUsuń
  13. Wszystko wygląda cudownie! Idealnie wakacyjnie :) A arbuza z lodówki uwielbiam, szczególnie gdy jest taki upał :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może kiedyś i ja polubię arbuza na zimno :)

      Usuń
  14. Aż za dużo owoców. Obiad bym ukradła, ale tylko obiad. Za arbuzem nie przepadam, a gorąco jest mi niewyobrażalnie. Od rana spływa po mnie pot (przysięgam).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wierzę. Ja jestem jakaś dziwna, bo mi jest w sam raz i upału nie czuję, ale profilaktycznie wyniosłam dziś wszystkie czekolady do piwnicy - one chyba nie lubią gorąca :P

      Usuń
  15. Ja dziś też przyswajałam witaminę D, a mój pies jest cały mokry po kilku kąpielach w stawie :D. Wspaniałe dania, urzekający letni jadłospis... Ja ostatnio też jem owoce, głównie nektaryny i mango, bo bardzo je lubię. Arbuz z lodówki też może być, szczególnie taki żółty. Fajne te placki, a karob też muszę kupić wreszcie :D
    ( Słoika po pasztecie niemieckim jednak nie mam :-( )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przypomniałaś mi, że mam mango w lodówce :D Od nektarynek wolę polskie brzoskwinie :)

      Usuń
  16. Witaminki D nigdy nie za dużo! :P Na placki bym przybiegła nawet z końca świata, robisz chyba najlepsze *^*

    OdpowiedzUsuń
  17. Też nie lubimy arbuza z lodówki. Najlepszy jest po prostu chłodny :) Dla nas 34'C to piekło! Strasznie nie lubimy takich upałów... Dla nas maksymalna temp. może wynosić 28'C i ani trochę więcej :P Bardzo fajne i owocowe menu. Truskawki i czereśnie u nas również grają pierwsze skrzypce ^^ Ukradłybyśmy Ci placki i podwieczorek :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To Wam współczuję ciężkich dni :/

      Usuń
  18. Jak widzę ten ogrom owoców i warzyw sezonowych to mi się oczy cieszą ;) Cudowne jedzonko!

    OdpowiedzUsuń
  19. Jak zwykle mnóstw inspiracji <3

    OdpowiedzUsuń
  20. Najchętniej zjadłabym ten podwieczorek, kusi też obiad ale zawiera - bób. Nie jadłam go nigdy ale zapach mnie odrzuca i nie wiem czy bym była w stanie spróbować. :D Jak to smakuje, do czego porównać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja mama twierdziła, że nie lubi bobu, dziś jej kazałam spróbować i się okazało, że raptem lubi :P
      Smakuje tak strączkowo, nie wiem do czego można porównać jego smak :/

      Usuń
  21. Pychotka :D Ja ostatnio mam cały czas ochotę na wiśnie i pomidory :D U mnie jest 37°C - masakra, taka duchota że nie idzie wytrzymać :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na wiśnie czekam z niecierpliwością :) To u nas dziś chyba 35 było najwięcej - ja to doceniam, bo niedługo znowu zima przyjdzie i będzie trzeba marznąć :/

      Usuń
  22. Same pyszności!
    Bez wątpienia jest to najwspanialsza pora roku :)

    OdpowiedzUsuń
  23. O rany, jak tylko będę miała okazję to gotuję kaszę jaglaną. :D Nie jadłam jej chyba wieki. :D (czyli coś koło miesiąca)

    OdpowiedzUsuń
  24. Jadłospis jak zwykle zachwyca bogactwem warzyw i owoców - tak, jak lubię :) A co do placków na śniadanie, to jutro przygotowuję podobne - z tym, że podmienię mąkę topinamburową na inną :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każda mąka się tutaj sprawdzi, ja bardzo lubię też takie placki z jaglaną ;)

      Usuń
  25. Nie jest Ci gorąco??? To jaką Ty masz temperaturę ciała? Tak normalnie... :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest mi ciepło - tak optymalnie, bo że mi zimno to też nie mogę powiedzieć.
      Chyba normalną, ale nie sprawdzałam tego...

      Usuń
  26. tak świeżutko :) mnam ale bym zjadła - wszystko :D

    OdpowiedzUsuń
  27. Dzisiejsze menu miałaś naprawdę bardzo kolorowe:3 Pozazdrościć

    OdpowiedzUsuń
  28. Także nie lubię jeść owoców wyjętych wprost z lodówki. Tracą według mnie słodycz. Trochę smutno patrzeć na zdjęcia truskawek pod koniec sezonu :( Placuszki skradły moje serce <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wierzę, że to jeszcze nie koniec...Choć faktycznie truskawek na bazarkach coraz mniej :/

      Usuń
  29. Talerz ze śniadankiem wygląda obłędnie. Zdecydowanie w moim guście:D

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Zobacz także

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...