piątek, 13 kwietnia 2018

Foodbook wegański #165


Niespodziewanie nadeszło lato, ale na letnie owoce i warzywa trzeba będzie jeszcze trochę poczekać. Póki co doceniam smak zagranicznego mango i soczystych pomarańczy, które każdego dnia jem zamiennie do śniadania. Oczywiście z polskich dobroci również korzystam - do śniadania na przykład trafił proszący się o zużycie, upieczony kilka dni temu burak. W obiedzie także znalazły się same dobre rzeczy - kasza jaglana, warzywa i tahini to zawsze dobre połączenie. Na podwieczorek jadłam smakowity miszmasz różnych rzeczy, z waflami orkiszowymi w roli głównej, bo akurat natrafiłam na takie ważne jeszcze kilka dni przy przeglądzie szafek. A na kolację wykończyłam znalezione w lodówce pozostałości z tygodnia. Ogólnie to przez cały dzień nie wiedziałam, czego mi się chce, ale wszystkie było pyszne ;)


PRZEDŚNIADANIE (160 kcal)
  • mango
  • wypiłam też wodę z sokiem z połowy cytryny i połową łyżeczki witaminy C

ŚNIADANIE (590 kcal)
  • owsiane placki buraczano bananowe (złożone z 40 g zmielonych na mąkę płatków owsianych, łyżki mąki dyniowej, łyżeczki oleju kokosowego, łyżeczki zmielonego siemienia lnianego, ok. 50 ml mleka sojowego bez cukru, średniego pieczonego buraka i połowy banana) z orzechami włoskimi (10 g), suszoną figą i płatkami migdałów
  • kakao surowe z mlekiem sojowym (100 ml) i cukrem kokosowym

OBIAD (650 kcal)
  • surówka z kiszonej kapusty, świeżej kapusty białej (kiszonej miałam resztkę to dołożyłam taką), połowy marchewki, połowy jabłka, z łyżeczką oleju lnianego, z sokiem z cytryny i orzechami włoskimi
  • kasza jaglana (50 g) ugotowana z cebulą, porem, marchewką i pietruszką z dodatkiem łyżki tahini oraz kiełki na patelnię (50 g) uduszone z brokułem i cebulą (+ pomidory suszone i olej rzepakowy)

PODWIECZOREK (595 kcal)
  • wafel orkiszowy (45 g) - pół z dżemem śliwkowym bez cukru, pół z kremem krówkowym, pół jabłka, mała pomarańcza, kostka ciemnej czekolady, jogurt Planton anasas - mango
  • kakao z mlekiem sojowym (100 ml) i cukrem kokosowym

KOLACJA (665 kcal)
  • zupa krem z brokułów, ziemniaków, soczewicy czerwonej, pietruszki, marchewki, selera, curry z koncentratem pomidorowym i łyżeczką pestek dyni
  • kawałek pasztetu z soczewicy, kaszy jaglanej, cebuli i orzechów laskowych, połowa dużego awokado, 3 wafle gryczane (25 g), garść pistacji, super krówka truskawkowa
  • herbata roiboos

RAZEM: 2660 kcal
WĘGLOWODANY: 344,6 g
BIAŁKO: 82 g
TŁUSZCZ: 92 g


WG. CRONOMETER.COM

103 komentarze:

  1. ale pycha te placuszki! Jak zawsze wszystko wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wygląda i smakuje. Miałam okazję to zrobić w poprzedni weekend :) Zachęcam!

      Usuń
  2. U Ciebie jak zwykle wszystko wygląda tak smacznie, że ciężko wskazać najlepszy posiłek :)

    OdpowiedzUsuń
  3. I jakie fajne makro się uzbierało :))) nie trzeba jeść mięsa, żeby mieć dużo pełnowartościowego białka w diecie :)
    Pyszne jedzenie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I nawet można się przebiałczyć bez mięsa jak widać :D

      Usuń
    2. 12% białka to przebiałczenie? :P

      Usuń
    3. To był żarcik :P
      No ale 82 g białka na moją masę ciała to sporo, biorąc pod uwagę normy IŻiŻ :D

      Usuń
  4. Ciekawe te bananowo-buraczane placuszki! Szkoda, że nie mogę jeść kaszy jaglanej, bo z warzywami wygląda przepysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wszystko zdrowe i smaczne ;) ja przez te upały ostatnie ciągle na salatkach i świeżych warzywach. Faza na paprykę trwa ! Do śniadań owoce : jabłka oczywiście na I śniadanko a ananas kiwi pomarańcze i winogrona na II śniadanie.
    Kolacja papryka i seler naciowy i codziennie sok marchewkowy :) pychota polecam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakie upały ?? U nas jest ok 22 stopni, max 24, tak wiosennie po prostu :) Paprykę kupiłam ostatnio bio w Lidlu i jest przepyszna :) To samo kiwi i pomarańcze. Selera naciowego nie jadam, ale z soków ostatnio polubiłam pomidorowy :)

      Usuń
  6. Jak zwykle u Ciebie pyszności :-) I zawsze pięknie podane , miło nacieszyć oczy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, do zdjęć zawsze staram się wszystko jakoś ogarnięcie ułożyć :)

      Usuń
  7. Ostatnio jadłam rewelacyjny wege pasztet z soczewicy, który smakował niemal identycznie jak mięsny pasztet :D Muszę wziąć przepis od koleżanki mojej siostry ciotecznej. Tak mi się z Twoją kolacją skojarzyło :P
    Buraczane placuszki prezentują się wyśmienicie, a i podwieczorkiem bym nie pogardziła :) A jeśli chodzi o letnie owoce - ja mam dalej zamrożone truskawki i jagody. Rozmrażam je i robię z nich galaretki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten niemal mięsny pasztet pewnie przypadłby do gustu mojemu tacie :)
      Ja mam jeszcze maliny, borówki i porzeczki. Galaretek nie robię, ale rozmrażam czasem i jem same, choć ostatnio trochę o nich zapomniałam na rzecz mango. Może na jutro rozmrożę jak nie zapomnę :)

      Usuń
  8. Pysznie! Strasznie mam ochotę na kiełki na patelnię, ale ostatnio nigdzie nie mogłam ich dorwać i niestety nadal nie widuję ich u siebie w sklepach :/ No i muszę spróbować buraczanych pancakes :) Ostatnio polubiłam się z burakami, a więc trzeba i tu je przemycić!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kupiłam w Kauflandzie, ale wydaje mi się, że wszędzie są... Może u Ciebie jest jakiś chwilowy deficyt.
      W takim razie spróbuj koniecznie buraków w plackach ;)

      Usuń
  9. Buraczane placki wyglądają świetnie! Robiłam podobne, jednak użyłam liofilizowanego proszku buraczanego i były pyszne, jednak podejrzewam, że ze świeżym warzywem byłyby jeszcze lepsze :D Ostatnio kupiłam po raz pierwszy gotowane buraki w Lidlu (nawet nie spodziewałam się, że mogą mieć tak dobry skład - tylko buraki), więc może spróbuję i takiej wersji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Liofilizowane buraki dają fajny kolor, ale cały burak wpływa też na konsystencję :)
      Nigdy nie kupowałam ugotowanych już buraków, zazwyczaj piekę je hurtem w piekarniku :)

      Usuń
    2. Będę musiała spróbować tych placków z burakiem :)
      Nigdy nie piekłam buraków (przynajmniej sobie nie przypominam) :D

      Usuń
  10. Pierwszy raz Twoje menu wydało mi się suche. Zwłaszcza placuszki. Popijałaś kakao, ale to nie to samo, co nawilżająca polewa. Lubisz tak, czy czymś polałaś, tylko nie napisałaś?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wolę bez polewy i rzadko kiedy placki polewam, bardziej pod kątem zdjęć na blog jak już (np.nigdy nie wylałabym na placki jogurtu, choć takie ładnie wyglądają. Jak poleję np. tahinką to i tak wyjadam ją najpierw jeśli tylko nie wtopi się w placki :)) I nie popijam nic - kakao to dla mnie oddzielna część dania i piję je na koniec :)

      Usuń
  11. Uwielbiam mango :D Zazwyczaj robię z niego koktajle ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Takie placuszki zjadłabym z wielką ochotą :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Mogłabym tak jeść codziennie:) https://le-royaume-de-anna-natalia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Te kiełki z brokułem wyglądają bosko. Ostatnio mam "fazę" na brokuły.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też i dzięki Tobie jem także pyszną łodygę :)

      Usuń
  15. Bardzo apetycznie :D Placuszki prezentują się świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Placki buraczane bardzo mnie zaciekawiły! Wyglądają pysznie i na pewno mają piękny kolor po przekrojeniu :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Aż tak mamy ochotę na mango od pewnego czasu, że normalnie ślinimy się do monitora.... do zdjęcia mango.... już jest z nami źle xD
    Oczywiście podoba nam się cały jadłospis, którego chętnie byśmy zjadły jak nam dowieziesz :P

    OdpowiedzUsuń
  18. Aniu zaskoczyłaś mnie tymi placuszkami buraczano bananowymi :) wyglądają wyśmienicie :) zupki kremowe uwielbiam i chyba jutro zrobie według Twojego przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Te placki! *o* P.S. napisałam do Ciebie maila :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Placuszki buraczane to jest coś :D W tym roku na święta piekłem buraczane brownie, więc te placuszki muszę być pyszne :D Spodobał mi się również pomysł na kaszę jaglaną ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Przedśniadanie! To jest dopiero pomysł! :))

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetne są te placuszki :-) no i ta miseczka z kaszą jaglaną pysznie wygląda :-)

    OdpowiedzUsuń
  23. Podoba mi się to ostatnie zdanie ze wstępu :) Ostatnio wszędzie widzę surówkę z kiszonej kapusty, chyba zaczynam odczuwać jej brak w moim życiu :D Od kolacji nie mogę oderwać wzroku, ile w niej rozmaitych smaków *.*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Surówka z kiszonej kapusty to jedno z moich ulubionych dań ostatnich czasów - obowiązkowo z jabłkiem i marchewką :)

      Usuń
  24. Widzę, że mangosy dalej na topie :) Narobiłaś mi apetytu na kiszoną kapustę, muszę wyciągnąć słoik :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Muszę w końcu zrobić te placki buraczane bo mi smaka narobiłaś ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Nie robisz już foodbooków?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak widzisz, mam przerwę od bloga.

      Usuń
    2. Z czasem zycie realne zaczyna byc coraz wazniejsze, dlatego tez na przyklad ja zaprzestałam blogowania... a u Ciebie Aniu tez taka przyczyna? 😊

      Usuń
  27. Zaczynam się martwić, bo dawno nie było wpisów ? Daj znać czy wszystko Ok?
    Pozdrawiam gorąco :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko ok, musiałam zrobić przerwę. Dziękuję i też Cię pozdrawiam :*

      Usuń
  28. ale ślicznie to wygląda i musi być pyszne :D
    Mój blog - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  29. Kiedy możemy spodziewać się Twojego powrotu na bloga?

    OdpowiedzUsuń
  30. wygląda rewelacyjnie :D

    OdpowiedzUsuń
  31. Same pyszności! Placuszki bananowo buraczkowe super ;)

    OdpowiedzUsuń
  32. uwielbiam mango, wafle orkiszowe i inne wspaniałości, o których napisałaś. wszystko na pewno bardzo by mi smakowało. pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  33. Bardzo fajne propozycje, ale najbardziej jestem zainteresowana plackami :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Czy blog będzie kontynuowany?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam taki zamiar, ale narazie trudno mi odpowiedzieć na to pytanie.

      Usuń
    2. A mogłabyś określić czy kiedykolwiek to nastąpi? Czy warto wciąż zaglądać oczekując nowego wpisu czy zaprzestać?

      Usuń
    3. Ludzie, opanujcie się :D Jak Ania będzie chciała to wróci, ciężko jest takie rzeczy z dokładnością do dnia. Jak lubicie jej bloga to zaglądajcie i tyle :D

      Usuń
    4. Anonimie, naprawdę trudno mi odpowiedzieć na to pytanie. Myślę o powrocie z foodbookami piątkowymi i nawet w miniony piątek miałam dodać, ale nie wyszło ;/ Pozdrawiam.

      Usuń
  35. Dobre pytanie! Pusto bez Ciebie :/

    OdpowiedzUsuń
  36. Nie jestem co prawda wege, ale prawdziwe cuda kulinarne u Ciebie. Może coś skorzystam....

    OdpowiedzUsuń
  37. U Ciebie Aneczko jak zawsze mega smacznie :) Placuszki mega :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Te placki z buraka wyglądają obłędnie! ;) bardzo lubię takie zestawienia, to ogromna dawka inspiracji! ;)

    OdpowiedzUsuń
  39. Uwielbiam krem z brokułów ☺

    OdpowiedzUsuń
  40. wszystko smaczne i pycha tylko czemu tyle kalorii?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo Ania się nie głodzi ;)

      Usuń
    2. Czym mniej jesz tym grubsza zaczynasz sie robic. Taka jest prawda. Dorosla kobieta potrzebuje minimum 2000 kcal, a co dopiero aktywna.

      Usuń
  41. Wroc do nas :*

    OdpowiedzUsuń
  42. placki buraczano bananowe? O mamusiu, to musi być pyszne! jutro robię :D
    Sandicious

    OdpowiedzUsuń
  43. Super zestaw i jaki pełnowartościowy :)

    OdpowiedzUsuń
  44. I oto odpowiedź na pytanie typu: czy można zjeść za dużo białka na diecie wegańskiej? :D

    OdpowiedzUsuń
  45. Idealne dla mnie śniadanie!

    OdpowiedzUsuń
  46. Wrócisz tu jeszcze? Pozdrawiam i czekam...

    OdpowiedzUsuń
  47. Ojej jak tu smacznie i zdrowo! Super! Zainspirowałam się w 100%. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  48. Bardzo fajne zestawienie na pewno podkradnę kilka dań do swojej diety. Ja mam jednak troszkę mniejsze zapotrzebowanie kcal - trzymam się 2300 kcal dziennie. I uważam, żeby cukry stanowiły mniejszy procent niż u Ciebie. Jednak wiem, że w diecie wegańskiej nie jest to nic łatwego. Dlatego często po prostu jem mniej.
    Najbardziej spodobała mi się Twoja kolacja.
    A to co najbardziej zwróciło moją uwagę to - KRÓWKA - na zdjęciu kolacji :D Niestety nie wpisuje się ona najlepiej w wegańskie klimaty Hihi ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest wegańska, więc jak najbardziej się wpisuje ;)

      Usuń
  49. powiem szczerze, że nie jestem zwolennikiem wegańskiego jedzenia, ale to wygląda na prawdę dobrze :)

    OdpowiedzUsuń
  50. Mój przyjaciel od bardzo dawna gotuje bardzo dobre jedzenie.Dodatkowo przepisy na te jedzenie ma z strony internetowej https://conaobiad.com.pl . Może was ta strona też zainteresuje.

    OdpowiedzUsuń
  51. Owsiane placuszki buraczano-bananowe to niebo w gębie! Naprawdę, przecudowny przepis, od którego nie mogę odejść. Jem je trzeci dzień z rzędu – są po prostu idealne. Nigdy nie wpadłabym na to, że takie połączenie będzie aż tak smaczne. Chyba muszę więcej eksperymentować w kuchni, bo jestem naprawdę bardzo pozytywnie zaskoczona.

    Próbowałam również zupy krem z brokułów – równie dobry (smaczny) przepis. Niestety, trochę mało pożywna dla osób, które muszą ściśle dbać o bilans kaloryczny (jestem na redukcji).

    OdpowiedzUsuń
  52. Niestety nie każdy może sobie pozwolić na spędzanie czasu w kuchni, czasami pozostaje jedynie jedzenie w pośpiechu, nie wspominając o gotowaniu. Mam kilka swoich ulubionych potraw z kuchni wegetariańskiej, ale przyznam się, że zdarza mi się korzystać z cateringu caterobazar. Dzięki temu można czasem podejrzec ciekawe pomysły na przepisy ;)

    OdpowiedzUsuń
  53. Smakowicie te dania wyglądają, aż bym z chęcią je spróbowała :) Choć jestem też mięsożercą

    OdpowiedzUsuń
  54. Dieta pudełkowa jest najbardziej skuteczna dietą, bo często mówi się o tym że ludzie nie zjadają wszystkich posiłków w ciągu dnia bo nie mają czasu ich przygotować itp. Przy pudełkach nie ma mowy o tym, dlatego warto sie nad tym zastanowić i przemyśleć. Ja myślę nad nimi https://www.lightbox.pl/catering-dietetyczny-lublin bo mają spore doświadczenie w temacie cateringu dietetycznego.

    OdpowiedzUsuń
  55. Ja też powoli zaczynam myśleć o rezygnacji z produktów od zwierzęcych, ale ciężko u mnie z organizacją czasu no i pomysłami. Kilka razy testowałam przepisy z naturalnej kuchni, ale tak jak mówię z czasem ciężko... Podobnie jak Sandrze, wydaje mi się, że dieta pudełkowa może być rozwiązaniem. Znalazłam taki catering - https://www.maczfit.pl/produkt/wegan/. Ktoś może testował?

    OdpowiedzUsuń
  56. Bardzo apetyczny jadłospis. Aż mi ślinka cieknie. Na pewno podkradnę kilka przepisów. Jednak najbardziej do gustu przypadły mi chyba owsiane placki buraczano-bananowe - coś niesamowitego.
    Jadam różne dania, dużo eksperymentuję w kuchni, ale na takie placuszki trafiłam pierwszy raz. Chyba polecą jutro na śniadanie - muszę tylko zakupić potrzebne składniki.

    OdpowiedzUsuń
  57. Bardzo interesujacy post :) sama wypróbuje tak :)

    OdpowiedzUsuń
  58. Jak widać jakość cateringu wciąż się podnosi. I dobrze.

    OdpowiedzUsuń
  59. Cieszę się, że potrawy wegańskie znajdują coraz większą popularność. Pamiętam, gdy zaczynałem z weganizmem 20 lat temu było bardzo ubogo z menu. Pozdrawiam http://jacek-hydraulik.pl/

    OdpowiedzUsuń
  60. Bardzo fajne zestawienie. Warto wypróbować

    OdpowiedzUsuń
  61. Od niedawna jestem wege i chłonę wszelkie wiadomości i przepisy na ten temat. Dzięki za ten blog.

    OdpowiedzUsuń
  62. I really like the blog and I hope people will have a new blog, thanks for the blog
    ភ្នាល់បាល់បក

    OdpowiedzUsuń
  63. Każda forma promocji weganizmu jest dobra. Weganizm to przyszłość nasze planety.

    OdpowiedzUsuń
  64. Świetny wpis, uwielbiam takie foodbooki.

    OdpowiedzUsuń
  65. Dużo ciekawostek w tym wpise.

    OdpowiedzUsuń
  66. Jestem pod wrażeniem wegan, mają o wiele trudniej jeśli chodzi o przyrządzanie posiłków.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Zobacz także

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...