niedziela, 26 marca 2017

Kilka pomysłów na wegetariańskie kanapki

Od kilku dni mamy kalendarzową wiosnę, ale na pewno trochę czasu minie, zanim moje kanapki nabiorą wiosennego wyrazu. Nie jestem zwolenniczką importowanych warzyw, a te polskie - często zmuszane do szybkiego wzrostu w nienaturalnych warunkach - też mnie nie zachęcają, tym bardziej że często brakuje im smaku. Póki co, z dodatków do kanapek ciągle najbardziej doceniam hummus i awokado, a w ostatnim czasie także masło orzechowe - idealne jako dodatek do chleba w różnych kompozycjach - zarówno słodkich, jak i wytrawnych, choć osobiście preferuję te pierwsze. Poniżej zobaczycie kilka moich ostatnich śniadań, ciągle jeszcze w zimowym wydaniu, ale mam nadzieję, że w tym tygodniu nie zapomnę zasiać rzeżuchy, która bardzo kojarzy mi się z wiosną :)


Kanapka umiejscowiona po prawej stronie talerza jest jedną z moich ulubionych ostatniego czasu - masło orzechowe świetnie komponuje się z syropem kokosowym i suszonymi owocami, tutaj akurat rodzynkami, tworząc coś zdrowo słodkiego. Widoczną na drugiej kromce chleba jajecznicę jadam bardzo rzadko, ale niekiedy najdzie mnie ochota na takie połączenie. W dalszej części talerza widać suszone owoce (morwy, figę i wiśnie) oraz ciemną czekoladę, a w kubku znalazła się kawa zbożowa z napojem roślinnym i syropem kokosowym - to nieodłączny element moich niedzielnych śniadań ostatnich tygodni. A przed śniadaniem zazwyczaj jem jabłko lub inne owoce.


W śniadaniu widocznym powyżej, na kromce chleba żytniego z lewej strony widnieje rozgniecione awokado, a także kiełki rzodkiewki i orzeszki sojowe. Kanapka z prawej strony składała się z tofu zmiksowanego z bananem oraz dżemu porzeczkowo wiśniowego - kolejne pyszne zestawienie.  


I na koniec dwie proste, ale przepyszne kanapki - ta z prawej strony składała się z masła orzechowego, banana oraz nasion konopi, a druga z hummusu (klasycznego i pomidorowego) oraz całkiem smacznego pomidora. Dalej standardowo widać suszone owoce oraz kawę zbożową z "mleczkiem" roślinnym.

Jeśli Wam w ostatnim czasie jakieś połączenie szczególnie przypadło do gustu, podzielcie się tym w komentarzu :)

41 komentarzy:

  1. Taką z tofu i dżemem porzeczkowym chętnie bym zjadła i sprawdziła, czy mi smakuje, bo wygląda pysznie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie każdy lubi tofu, ale takie zmiksowane z bananem znacznie łatwiej jest polubić :)

      Usuń
  2. wszystkie kanapki wyglądają pysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Narobiłas mi smaka na kanapki z masłem orzechowym ,syropem klonowym i bakaliami-zrobię sobie! :D
    I z awokado-akurat jutro w Lidlu has jest w promocji ;)
    Ja ostatnio nie mam ulubionych zestawów kanapkowych,bo kanapek prawie w ogóle oprócz w szkole nie jem-a tam biore z hummusem zazwyczaj i zielenina-ale kocham jeszcze z kukurydza ,suszonymi pomidorami...mniam! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jutro najprawdopodobniej będę w Lidlu, więc w awokado się na pewno zaopatrzę :)
      Z kukurydzą też bardzo lubię, a suszone pomidory może niedługo polubię - jestem na dobrej drodze :)

      Usuń
  4. Twoje kanapki na tych ślicznych talerzykach wyglądają jeszcze smaczniej :)
    Za rzeżuchą nigdy nie przepadałam i chyba się z nią nie polubię... kiełki, szczypiorek (kojarzy mi się z wiosną) tak ale rzeżucha nie za bardzo :P Zjem, ale nie szaleję :) Pamiętam, że moja mama zawsze wysiewała ja na Święta Wielkanocne ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zjadłabym wszystkie oprócz tej z jajkiem ;) Dawno nie łączyłam na chlebie masła orzechowego i bananów! Aż nabrałam ochoty na te smaki :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja to połączenie bardzo lubię, choć i tak zazwyczaj najpierw jem z wierzchu banana, a potem chleb z masłem :)

      Usuń
  6. banan i kanapki... sama nie wiem...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, trzeba spróbować ;) to przecież już dość znana propozycja trochę ,,jak u Małysza,, bułka z bananem ;D poważnie to trudno się zdecydować, takie pyszności. Chyba bym porwała (oprócz tej z bananem) tę z tofu i dżemem :) pozdrawiam.

      Usuń
    2. Nawet Elvis Presley zajadał się kanapkami z masłem orzechowym i bananem :D

      Usuń
  7. Kurcze moje ulubione kanapeczki z jajecznica ;) to mój spośród na urozmaicenie menu :D bo dzień bez kromki pelnoziarnistego chlebka z maselkiem orzechowym nie może mi się przydarzyć :) no i kakao obowiązkowe. Mamy podobny gust ale pomimo Twoich smakowitych propozycji z awokado jeszcze się na nie nie zdecydowałam ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja ostatnio częściej piję kawę zbożową niż kakao i dzisiaj odczułam jego brak, więc może zrobię do kolacji :)
      Ciekawe, czy awokado od razu Ci zasmakuje - to specyficzny owoc :D

      Usuń
  8. A ja w sumie nadal nie jadłam masła orzechowego na wytrawnie. Chociaż nie, wróć - jadłam w Australii w tajskiego restauracji takie jakby szaszłyki z kurczakiem i do tego był sos na bazie masła orzechowego z mlekiem kokosowym i przyprawami. Jeśli chodzi o warzywa, to u mnie dominuje papryka i sałata lodowa, czasem trafi się por, no i obowiązkowo ogórki kiszone. Ostatnio kupiłam pomidory w Lidlu i serio smakowały jak pomidor - choć wiadomo, że do tych letnich nie ma porównania :D I awokado jakoś ostatnio podrożało, choć widziałam pod Galerią Mokotów, że ktoś sprzedawał za 2 zł/sztuka - ale nieufna jestem i nie kupiłam :P

    Lubię patrzeć na te Twoje kanapki :)

    A moimi połączeniami ostatnio są: hummus i ogórek kiszony, żółty ser z papryką, oliwkami i sałatą, kanapki z sałatą, porem i jajkiem na twardo oraz z fetą i pomidorem. Ach! I kupiłam po długiej przerwie Almette i też się zajadam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja czasem dodaję do warzyw z mleczkiem kokosowym i curry - super pasuje :) Albo na kanapkę - pod paprykę i ogórka mi się zdarzało :)
      Dawno nie jadłam papryki i sałaty, pora dodaję do obiadu dość często, a ogórki kiszone to może zjem 2 na rok, wolę kapustkę :)
      Ja też nie ufam tym awokado na bazarkach, tym bardziej że często są całe w plamach... Ja widuję nawet po 1zł, ale moja nieufność nie pozwala mi ich kupić :D

      Cieszę się :)

      Pora muszę dodać do kanapki, bo jestem pewna, że pasuje. Almette nie jadłam już kilka lat, ale przez pewien czas kładłam pomidorowe na 1 stronę grahamki na uczelnię :)

      Usuń
  9. Mmm cudne kanapeczki :) Hummus i awokado to zawsze gwarancja najlepszych :DI fakt ciężko z tymi warzywami, Biedronka ma nawet smaczne pomidory.. wiadomo że to nie to samo co świeżutkie, ale są ok choć ja czasem wolę dorwać jakąś droższą sztukę w warzywniaku pod moim domem :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja w ogóle nie kupuję, w niedzielę tylko podkradam czasem jednego tacie, a on chyba kupuje w Lidlu :)

      Usuń
  10. Wszystkie kanapki z pewnością przypadłyby mi do gustu.
    Super pomysły :)
    A jakie piękne talerzyki :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Porywam tę z masłem orzechowym, syropem klonowym i rodzynkami. Tego mi teraz potrzeba. Moja smaki!
    ...jeszcze takiej nie jadłam. Z chęcią bym się skusiła! Pozdrawiam serdecznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jak ja lubię Twoje kanapki! Piękne, smaczne i zdrowe :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Banan i masło orzechowe to jedno z klasycznych, a przy tym najsmaczniejszych połączeń :)

    OdpowiedzUsuń
  14. mnie najbardziej zaciekawiło to tofu z bananem- musze wypróbować takiej pasty! tylko najpierw upiekę sobie chlebek bo w Norwegii ciężko o fajny chleb. Kupuję czasem tekturki wasy, które tutaj są bardzo popularne i Norwedzy mają ich dużo większy wybór ale świeży miękki chlebek to co innego:)
    Dziś widziałam idealne masło orzechowe- skład- 100% orzechów i cena też całkiem przyzwoita ale na razie musiałam sobie odmówić. Jednak nadal nie potrafiłabym poprzestać na 1 łyżce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Domowy chlebek już sam w sobie jest pyszny :)

      Usuń
  15. Awokado to mój faworyt! :) Tofu z bananem też brzmi przepysznie, ale nigdy mi się nie chce wyciągać blendera :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Kanapki z masłem orzechowym i bananem uwielbiam :) A z awokado jem prawie codziennie, u mnie zazwyczaj w zestawie z pomidorem i papryką lub jajkiem :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z pomidorem jem często w sezonie i to jedno z moich ulubionych połączeń :)

      Usuń
  17. Ja tu już kombinuje czy to kokosowa pianka czy jakiś krem a tu jajecznica! ;) czasami najprostsze rozwiązania są najtrudniejsze do znalezienia :) Nigdy nie jadłam hummusu z plasterkami pomidora. Jak nie zapomnę to spróbuję tego połączenia ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kokosowa pianka to by dopiero była pyszność :D
      Spróbuj koniecznie, jest pyszne ;)

      Usuń
  18. Robią wrażenie takie kanapeczki, fantastyczne zestawienia smaków :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Zainspirowałaś mnie, nie wpadłabym na połączenie masła orzechowego i rodzynek:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetne kompozycje! Kanapki na moim talerzu są zdecydowanie bardziej nudne- wszystkie wyglądają tak samo:D
    Koniecznie muszę spróbowac pierwszej propozycji- masło orzechowe, syrop klonowy i rodzynki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje też często wyglądają nudno, ale na bloga raczej nie nadają się takie z samym awokado, hummusem czy masłem - muszę je trochę urozmaicać ;)

      Usuń
  21. Mega mega mega ! :) Kupię chleb i będę testować <3

    OdpowiedzUsuń
  22. Nigdy jakoś nie widziałyśmy jajecznicy na kanapce. Raczej chleb jemy do jajecznicy (nie tak dawno jak wczoraj) ;P Wszystkie kanapeczki są piękne i kolorowe! Nie możemy się doczekać Twoich propozycji kiedy warzyw i owoców będzie caaałe mnóstwo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja rzadko tak jem, ale jak na studiach pierwszy raz zrobiłam kanapkę z jajecznicą, to od razu polubiłam :) A mama się śmiała, jak to widziała :D

      Usuń
  23. Kupiłam i szamam hummus klasyczny Well Well. Wcześniej próbowałam Sante (wszyscy narzekają, ja wręcz przeciwnie) i Profi (w słoiczku <3). Lubię, ale żeby oszaleć na jego/ich punkcie? Nah. Wolę serki i pasztety sojowe ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sante też mi całkiem smakował, o Well Well to pierwsze słyszę, a ten akurat jest z Lidla.
      Ja wolę hummusy i nie pamiętam kiedy ostatni raz jadłam serek kanapkowy:D

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Zobacz także

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...